torsdag 30 januari 2014

Varning!! Aranta Airport Hotel Bangkok!


Det må se bra ut på ytan.....men VARNING för Aranta Airport Hotel Bangkok.

Nedanstående skickade jag till booking.com som vi bokat genom.
De har hanterat det hela mycket bra...kontaktat hotellet angående mina klagomål.
Hotellet säger att de tagit kontakt med mig angående detta vilket de naturligtvis EJ gjort.....
Må vara  att det är en mindre summa..  ..men efter att ha läst igenom en hel del recensioner av hotellet
förstår jag att detta inte var första gången sådant hänt.

"Detta hotell rekommenderas ej.
Vi hade sönder ett tvålfat...det skulle enligt lista på dörren kosta oss 200 baht (vi drygt 40 sv kr )
Kändes f.ö. inte så kul med denna lista på allt man eventuellt skulle få betala.
Vi betalade 200 baht samma dag som "olyckan" skedde till en halvsur receptionist.
Hon ville först inte skriva kvitto...men gav till slut med sig.
Vi tog kvittot men läste inte närmare på det...vilket vi i efterhand inser att  borde ha gjort.....
På kvittot har hon skrivit att vi betalat för "airport-transfer"...vilket är gratis!
Sonen bodde i ett rum bredvid oss...han stannade en dag längre.
När han skulle checka ut ville de ha betalt för tvålfatet av honom...påstod vi sagt att han skulle betala detta.
Ren LÖGN....han fick hålla på en lång stund och dividera om detta....obehagligt.
Till slut gick han bara ut från hotellet till väntande transfern.v
Vi hade kvällen innan sagt till den receptionist som nu försökte få pengar av sonen att vi betalat tvålfatet.....
kort minne eller....
Våra rum städades inte heller.
Myror överallt.
USEL frukost....har aldrig varit med om värre....då har jag bott på många hotell i olika standard runt om i världen."

Som tur är finns bättre alternativ...... i samma prisklass och även billigare.






2 kommentarer:

  1. Dåligt bemötande från hotellets sida!! Häpnar över skylten på rummet..bara det säger en hel del. Skumt ställe! Bra du varnar andra. Kram,
    Annelie

    SvaraRadera