tisdag 1 mars 2016

Att ha varit på IKEA/Umeå, med ett flertal andra!






Idag var det dags för mig att besöka nyöppnade Ikea i Umeå.
( Utan kamera, hade glömt simkortet hemma! )
Kan tala om att jag var inte ensam.
Ovan ses mina inköp, dock ej allt.
Kö till kassorna ca 15 minuter dock betydligt kortare 1  timme senare vid 14-tiden.
Kö i restauranten ca 10 minuter men fanns ändå gott om sittplatser.
Satt i en skön fåtölj med min köttbullssmörgås,  rosa marsipanbakelse o kaffe. Bra pris 39:-.
Såg dock att en yngre flicka svimmat i kön. Chefen , Mari Gustafsson var där med akutväskan.
Flickan såg ut att pigga på sig relativt snabbt. Fick åka rullstol därifrån med kompis o maten.
 



Fina vårfärger. doftpinnar, kuddfodral, tesilar och liten konstgjord blomma.




Dekorationsmaterial till paketinslagning.




Solcells-girlang (troligtvis  till Thailand ), ljuslykta o servietter.




Om det regnar när man är på shopping.
Poncho, paraply o shoppingkasse.
Till billigare pris när man är Ikea Family medlem, vilket jag är.




Lite ätbart slank också ner i shoppingpåsen.

Åkte buss från Centrum med linje 4.
Vanlig busstaxa.
Var borta nästan 5 timmar.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar