onsdag 28 november 2018

Down memory lane.





För ett tag sedan besökte jag nyöppnade Systembolaget ute vid Avion.
Kikade runt lite och såg flaskor som påminde mig om "förr i tiden".

Likören Cointreau.
Testades första gången på min premiärcharter till Mallorca.
Väninnan som visst var lite mer bevandrad tyckte vi skulle dricka den.
Oj så stark!
Malibu tillhör också charterminnen.
Köpt på taxfree ibland.




Mera likör, Disaronno/Amaretto, mandellikör.
Taxfree-köp. Fast då var det inte rutor på flaskan.




Amarula , " Gräddig, mycket söt smak med tydlig karaktär av smörkola, inslag av vanilj och tropisk frukt. "
Köptes i Sydafrika, där den tillverkas.




Marinella, dracks på förfester för många år sedan!




Punsch, kommer att tänka på min mamma som visst fick i sig lite för mycket av den varan och mådde väldigt dåligt dagen efter.





Den här fotade jag bara för att jag aldrig tidigare sett någon alkohol som är laktosfri.

Kan tala om att jag numera ej köper ovan visade drycker eller något på taxfree.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar