söndag 14 juli 2019

Stor sorg, flygplanskrasch, Umeå fallskärmsklubb.





Ett mindre plan med fallskärmshoppare kraschade vid 14-tiden idag på ön Storsandskär alldeles nära flygplatsen.
Samtliga 9 ombordvarande omkom.

Vi har ofta sett fallskärmsplanet från vårt hus.
Speciellt på helgerna cirklade det runt.
Senast igår såg jag planet, hörde det idag på f.m.

Alla mina tankar går till de omkomna, deras familjer och andra drabbade.




Storsandskär till vänster i bild.
Fotat när jag åkte tåg till Sundsvall, september 2016.







2 kommentarer:

  1. Verkligen en tragisk olycka. Många tankar även från mig till de familjer som mist sina nära och kära.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så obeskrivligt tråkigt.
      Tänk så ofta jag sett och hört lilla planet genom åren.
      Hoppas det går att få klarhet i vad som inträffade.

      Radera