söndag 24 maj 2026

Helsingfors Annandag Påsk 6 april, återresa Umeå.

 


Dags lämna trevliga Helsingfors och Home Hotel Katanajokka.

Får sen utcheckning, planet mot Umeå avgår 18.35.
Tog Uber till flygplatsen, bekvämast så!

Foto 5 april.


Tittade på tax free, dock inget köp.



Middag, Bubbles.
Klart godkänt.




Något dyrt men mindre med gäster än på övriga matställen.




Mina tre "smörgåsar".
Ren, lax och räkor.
Goda.




Gammal bekant, Jettime.
3 gånger har de tagit oss till Gran Canaria från Umeå.




Snart dags lyfta mot Umeå via Vasa.



Precis lyft från Vanda flygplats, Helsingfors.




Åter hemma i Umeå.

TACK för bästa dagarna i Finland/Helsingfors i, som alltid, bästa sällskapet.












2 kommentarer:

  1. Tusen sjöarnas land...
    En tripp till Helsingfors lockar.
    Kram
    EJ

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja Helsingfors så trevligt.
      Ni kan ju ta båt över.
      Flyget från Umeå med Finnair dyrt har jag sett.
      Vi hade bonuspoäng, betalade 300 kronor per person.
      Kram.

      Radera