lördag 12 september 2015

Årets glögg, Blossa 2015.






Detta är den finaste flaskan, Blossa 2015. Passar bra i vårt hem.
Med smak av Earl Grey med bergamott, hm få se om jag kommer att gilla den?
Förra årets lavendel, nästan allt kvar i flaskan.....
År ingen riktigt stor glöggdrickare.
99:-.





Har kvar flaskorna från 2008 och framåt.
Dock ej 2012, köptes aldrig.





En annan nyhet är Blossa 1895 baserad på ett kalkyblad med ingredienser från J.D. Grönstedts Vinhandel, daterat 19895.
Begränsad upplaga om 20.000 flaskor.
129:-

Bägge flaskorna finns hos Systembolagets beställningssortiment från 1 oktober.

Pressbilder från Blossa..





2 kommentarer:

  1. Tack för din fina kommentar på min blogg! Den värmer!

    Jag är inte heller någon stor glöggdrickare, men gillar Blossas koncept med en ny smak varje år. Alla har ju inte varit så goda, men idén är kul. Jag blir lite sugen på 1895...
    Ha en fin söndag!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja känns mest som jag köper glöggen för flaskans skull!
    Kram

    SvaraRadera