tisdag 8 september 2015

Karl Fazer Café Helsingfors.






"Karl Fazers Fransk-Ryska Konditori öppnades på Glogatan den 17 september 1891"
 




Självklart blev det ett besök på det legendariska cafeét.
Blev en rejäl lunch/fika.
För mig både en liten mat-paj och budapest-bakelse.




Läckra förpackningar med lakrits.




 Svart-vit tårta.




Tror dessa var skyltexemplar.







Fina mumin-resväskor med godisinnehåll.
Ca 200 sv kr.





Dyra tårtor , närmare 400 sv kr.

Ej  billigt handla i Helsingfors , så mycket shopping blev det inte.




Lite ätbart. Chokladen med hallon såg jag på Ica Courmet igår!



6 kommentarer:

  1. Fazer är ett måste om man är i Helsingfors. Läckra lakritstårtor. Kram Marika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Deras lakrits så god....påsen är slut.....
      Kram

      Radera
  2. Åh, så härligt och Budapest är min absoluta favoritbakelse alla kategorier. Grattis till dig, Kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska jag vara helt ärlig så var den god men ännu godare är den från Coop här i stan!!
      Kram

      Radera
  3. Åh älskar lakrits. Kul skulle också vilja åka dit, mums :-) tack för dina kommentarer hos mig. Kram Stina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja lakrits är gott, äter ganska snabbt upp innehållet i påsen!
      Kram

      Radera