tisdag 16 augusti 2016

Torquay 1971......45 års resande.





Sommaren 1971 startade mitt resande.
4 veckor i England på språkresa i Torquay.
Flög för första gången, spännande.
Besökte även London i några dagar .




Fina badstränder , ja t.o.m. palmer som klimatet är subtropiskt.

Sedan dess har det blivit många resor, när och fjärran.
1979 först resan till Asien, Sri Lanka.
Endast 1991 och 2006 blev det inga utlandsresor.
Från början mest charterresor men nu är det närmare 20 år sedan någon sådan resa gjordes.

Tänker försöka skriva om en del av mina resor framöver.
Tyvärr saknas foton från en hel del resor, finns i andras ägo.





2 kommentarer:

  1. Hej Titti - tänk där i Torquay var jag också på språkresa, 1982. Det regnade en hel del och jag var nog aldrig på stranden, det var så mycket annat som hände hela tiden. Discon och italienare och samlas med alla andra ungdomar som var där från olika länder. Och så blev jag så himla sjuk... Skulle gärna åka tillbaka dit! ;) kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det där med discon, ja det var vi på mer eller mindre varje kväll!
      Tänk jag blev också sjuk , i slutet av resan.
      Reste hem med hög feber.
      Har aldrig varit tillbaka men skulle också gärna åka dit igen någon gång.
      Kram

      Radera