fredag 3 mars 2017

Chatuchak Weekend Market, rekommenderas.





Söndagen i Bangkok besökte vi Chatuchak Weekend Market, en av världens största marknader.
Upp till 15.000 "booths". De flesta under tak.
Långa gångar, uppdelade i olika sektioner.
Första men definitivt inte sista besöket.
HÄR hittade jag en bra sida som visar fina bilder på en del som finns till försäljning.

På bilden har jag precis handlat en fin väska.




Här har ni väskan.
Gillar det färgglada mönstret, har ju ett antal modeller i liknande varianter.
Rymlig shoppingväska för drygt 50 sv kr.

Den andra shoppingen kan jag inte visa som det är en del presenter.




På väg in i de myllrande "gränderna/gångarna", ser lite ansträngd ut, det var väldigt varmt.
Tänk på att dricka mycket vatten.
Gåvänliga skor är också ett tips.

Precis när man kom in på området såldes jättegod mango sticky rice.
Köpte varsin portion.




Desto gladare här, så mycket till låga priser.
Fick behärska mig, tänka efter, inte bara shoppa!




Köper man mycket går det att skicka  till hemdestinationen.
Fast då riskerar man att få betala tull.




En bra karta är toppen att ha med sig.
Tyvärr fanns denna kvar i Umeå.....
Fick nöja oss med en enklare variant och makens lokalsinne.
Vi hittade ut!




Nancy Chandlers handritade kartor är något alldeles extra.
Har köpt min på Asia Bookstore i Siam Paragon, Bangkok.




Otroligt detaljrika.

Till Chatuchak åker man bäst med Sky Train.
Stiger av på slutstationen Mo Chit.
Sedan är det bara att följa med strömmen.
Marknaden har öppet lö-sö 06-18.

Planerar redan för nästa besök där!














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar