tisdag 7 januari 2020

Säg hej till Laika och hennes "kompisar".





Här ser ni fina men så skygga Laika.
Det här var det närmaste vi kom henne, direkt efter att jag tagit bilden sprang hon in i "skogen".
För det mesta sågs hon ej till.




Här har vi en som var desto mindre skygg, " tjocka vovven" kom alltid springande när vi stannade salengen vid korsningen ner till Nishaville.
Hon bor i ett hus alldeles nära.




Lite mer försiktig.




Väldigt snäll vovve.




Jag är också snäll.
Fick lägga ner tuggbenet på marken, då vågade han ta det.

Fotat oktober 2019.






2 kommentarer:

  1. Vad gäller de thailändska hundarna som är vilda har jag stor respekt. Blev jagad av en på stranden och fick fly ut i havet.Denna hund bet senare en vi kände och det blev direktfärd till sjukhuset i Rayong för hunden hade rabies och avlivades sedan. I vanliga fall är jag inte alls rädd för hundar men detta var läskigt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här är det bara Laika som är s.k vildhund
      De andra har thailändsk husse/matte.
      När vi först kom till byn fanns en del småilskna vid stränderna.
      De är tack och lov borta.
      Dock bäst att alltid vara försiktig.
      Låter otäckt med hunden som bet en bekant till dig.
      Rabies är jag rädd för.

      Radera