torsdag 18 juni 2020

Granö Beckasin, del 1.





Besökte  Granö Beckasin vid Umeälven i lördags.
Drygt 7 mil nordväst om Umeå.
Boende uppe i  trädtopparna.
Fågelnästet kostar 3990:- per natt!!
Väl dyrt enligt min mening.
Blir så med lite "speciella" ställen.
Typ Furillen, Gotland och Treetop hotel, Harads. Vilka priser på en del rum!
Har en känsla av att dessa hotell vänder sig till (utändska?) "penningstinna" turister, i nuläget blir det väl dock mest svenskar.
Fast finns lite billigare boendealternativ, mer om det kommer.......




Den här holken lite billigare!




Utanför "rummet" Beckasin.




Fin utsikt.







Vägen dit var BRANT , betydligt värre än vad det ser på bilden, åtminstone för en person med krycka.
Gå utför läskigt, fick hålla maken under armen och kryssa mig ner.
Ni ser  ett näste där uppe.




Glaskuben från när Musikhjälpen var i Umeå, 2017.

Fortsättning följer....






6 kommentarer:

  1. Vilken mysig utflykt! Glad midsommar! 🌸😎
    Kram kram. Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Detsamma önskas dig och Å.
      KRAMAR från oss i Umeå

      Radera
  2. Vilken trevlig utflykt. Men jag är tveksam till priset. På Furillen har jag spenderat en natt men trots att det var extrapris då var det dyrt.
    Och man ska ju bara bo. Bekvämt vill jag ha det men det finns ju andra alternativ.
    Ser ram emot fortsättningen.
    Tack för besöket och fina bilder.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej så mycket skulle jag ej betala för "fågelnästet".
      De andra boendealternativen också väl dyra.
      Inlägg kommer.
      Dyraste hotellen jag bott på är Mandarin Oriental, Bangkok och Centara Grande, Hua Hin.
      Ca. 2500 sv kr per natt.
      Numera kostar Oriental avsevärt mycket mera så där bor vi nog ej igen.

      Radera
  3. Ser ju läckert ut i fågelnästet men håller med dig om att det låter väldigt dyrt. Bäst att hålla sig på backen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aldrig betalat så mycket för ett rum, kommer nog inte göra det heller.
      Tror dock det kan vara mysigt bo där, speciellt vintertid.

      Radera