tisdag 17 augusti 2021

Vackra utsikter, Mallorca.

 


Puerto de Soller en riktig pärla på Mallorca.
2009 hyrde vi en lägenhet där.



En kväll besökte vi tjusiga restauranten Béns d´Avall, en stjärna i Guide Michelin.
Ligger en bit från Soller högt ovanför havet med vidunderlig utsikt.
Hade bokat bord, var dock inte medvetna om att det var en fast meny med en massa rätter och DYRT!
Lyckades förhandla bort en huvudrätt, blev ändå mycket mätta.
Allt var jättegott och speciellt.

Året innan 2008 var vi också till Mallorca,bodde då några nätter i Soller.

Soller och Puerto de Soller besöktes även i min ungdom.


2 kommentarer:

  1. Mallorca är en av mina favoriter. Har jobbat här nästan ett år och varit på ön många gånger sedan 1959 när jag första gången var här.
    Puerto de Soller har vi också bott i några gånger och en del i Cabo Formentor där vi lånade spanska vänners hus.
    Roligt att du har fina minnen härifrån. Kanske blir det snart en ny resa hit i väntan på Thailand.
    Jättefina bilder.
    Jag skulle gärna ta en tur hit i oktober.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Som jag nog nämnt tidigare bodde jag på Mallorca i yngre dagar.
      I Palmas äldre kvarter.
      Utsikt mot katedralen från lägenheten.
      Mallorca alltid en favorit hos mig.
      Skulle gärna resa dit igen framöver....

      Radera