torsdag 24 november 2016

Klädsel i samband med thailändske kungens död..





13 oktober dog Thailands kung, Bhumibol Adulyadej.
I samband med det utlystes en sorgeperiod på ett år.
Speciellt  under de 30 första dagarna skulle alla former av firande och festligheter undvikas.
Respektfull klädsel, svart och vitt.
Vad jag förstått har många thailändare fortfarande nedtonad klädsel.
Så även i Huay Yang.
Som "utlänning" bör jag/vi också tänka på klädseln.
Hm blir nog lite svårt att bara hålla mig till svart och vitt.




Här har vi bra färger.
Rött och orange bör undvikas.




Vitt har jag en del av.




 Mera i vitt.

Få se hur långt jag/vi sträcker oss.

Sorgband i svart kan ju bäras.

Thailändarna uppskattar när vi respekterar deras sorg i samband med kungens död.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar