söndag 17 april 2022

Måndag 28 mars, Las Palmas.

 


God morgon Las Palmas.
Ser ut bli en fin dag.
Stranden snyggt städad.



Mobilbild.



Det vita till vänster torkställning.


Strandpromenerar på f.m.
Kallt i vattnet, enligt mig!


Härligt med havet.


Återigen en sväng förbi lilla parken.
Där ligger denna miniaffärer.
1 person i taget fick handla.
Såg ut som allt fanns, även manuell chark
T.om. hämtpizza!
Verkade som populär butik, dock vid detta tillfället endast duvan utanför!



Skylten om pizza bakom mig.




Lunch, pasta med köttfärssås, ingen bild, köptes på ett ställe som sålde mycket "hämtmat".




E.m. Calle Triana, flanerade och shoppade lite.
Var där även i november.




TGR, köpte dock ej sura ufos!

Fotade inget mera!




E.m.fika, i lägenheten.




Fina utsikten alltid trevlig se.




Härlig solnedgång.




Njutbart.




Middag på Bodegon el Biberon.
Maken vågade sig på Ropavieja ( Gamla kläder!), spansk pytt i panna.
Kanske känns maträtten igen från "Sällskapsresan"??




Goda efterrätter.
Maken chokladmousse, jag "flan" ( spansk nationaldessert).




Mojito blev det ej för mig.
Nöjde mig med vitt vin och vatten.

Nästa dag, väntade bilutflykt.









2 kommentarer:

  1. Skönt med fina dagar vid havet och att bara vara och titta på och upptäcka det som finns i närområdet. Vi sitter ofta på tapasbarer vid havet och tittar på folklivet. Ett nöje i sig. Här i Torrevieja kan vi också lätt bli många som ses.
    Önskar dig en skön annandag påsk-

    SvaraRadera
    Svar
    1. Trevligt närområde ja många andra ställen också.
      Finns en hel del kvar att upptäcka!

      Radera