onsdag 26 oktober 2022

Så sorgligt, Indiska.

 


Tråkig start på denna dagen, upptäckte att Indiska gick i konkurs igår.
Favoritbutik hos mig.
Speciellt Indiska i Centrum/Umeå.
Besöks nästan varje gång jag är "på stan".
Vad jag kommer att sakna den med sin trevliga personal.



Här i en av deras fina kaftaner.
Chiang Mai oktober 2019.




Ett av mina sista köp, citronkaftanen.

Minns när jag handlade på Indiska i Gamla Stan i början på 70-talet.
Vit blus med broderier.

Så många som nu förlorar sina jobb både i Sverige och Indien.
Tänker lite extra på de i Indien som inte har samma "skyddsnät" som vi har.








4 kommentarer:

  1. Tycker också det är lite trist men samtidigt tycker jag att sortimentet under det senaste året inte direkt passat mig.
    Trist för de som jobbat för Indiska både i Indien. Pakistan och här.
    Men kanske uppstår de igen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visserligen har jag inte köpt så mycket från Indiska de senaste åren men gillar Umeå-butiken och dess trevliga personal..

      Radera
  2. Verkligen tråkigt...tänkte på dig när jag läste om konkursen.
    Många butiker stänger. Ingen Odd M avd.på Åhléns längre och på NK sparsamt utbud.
    Ha det t så bra och hälsa J.
    Kram
    EJ

    SvaraRadera
    Svar
    1. Odd Molly går inte att köpa i Umeå längre.
      Få se hur det går för de framöver.....
      Ett tag hade de ju en stor fin butik på östermalm.

      Radera