onsdag 21 juni 2023

"Smultronstället" och fika på Västerbottens museum.

 


Förra söndagen 11 juni besöktes fina handelsträdgården "Smultronstället".
Ligger nära Holmsjön ca 6 km öster om Umeå.

I handen håller jag två små blommor, ageratum.
20:- styck.

Ser nästan ut som jag står på ett ben!


Hade sådana även förra året, i rabatten.
Klarade sig bra.




Köpte också en pysslingkrage, 20:-.
Blommar fint i liten kruka.




Svartöga, årets sommarblomma.

Får vakta min noga, från Plantagen, i sommarvärmen.




Tulpaner, även för självplock, ses till höger  om mig på översta bilden,men på väg att blomma över.




Bakom mig café , dock mest sittplatser utomhus.
Lockade ej denna mycket blåsiga dag.

Inlägg från 2020 HÄR.




Fikade på Västerbottens museum.
Försvinnande god hjortrontosca.

Inlägg förra året HÄR.



4 kommentarer:

  1. Låter gott med hjortronkaka.
    Hälsningar från Naxos, lagom carmt än så länge.
    Kram EJ

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för Greklandshälsningen.
      Ha det så bra.
      Kramar till er från oss.

      Radera
  2. Vilket trevligt besök och alltid fint att få med lite blommor hem.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mycket nöjd med mitt köp till helt ok pris.
      Blommar fint.
      Ha en trevlig Midsommarhelg.

      Radera