Visar inlägg med etikett Indonesien. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Indonesien. Visa alla inlägg
torsdag 9 maj 2013
Vulkanen Kelimutu en otrolig upplevelse!
Här har jag varit....uppe vid vulkanen Kelimutu på ön Flores i Indonesien.
I soluppgången.....gick upp delvis i mörker.....hm vi hade ingen ficklampa...tur det var fler på väg uppåt!
Det otroliga är att sjöarna har genom åren skiftat färg.
De tillhör alla tre samma vulkan.
När vi flög till Bali från Flores gjorde kaptenen en extra runda över vulkanen så att alla skulle få se den ordentligt från ovan!
Tyvärr hittar jag inga foton från resan......Det är ju pappersfoton.....troligtvis finns de hos ex. maken.
Finns en hel del att berätta om vår resa till Flores.... det var 2000 vi var där.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)
