Visar inlägg sorterade efter datum för sökningen smakfestival. Sortera efter relevans Visa alla inlägg
Visar inlägg sorterade efter datum för sökningen smakfestival. Sortera efter relevans Visa alla inlägg

måndag 9 september 2024

Umeå Smakfestival.

 


Smakfestival 5-9 september i Umeå.
Restauranger, marknadsstånd, demokök m.m.

På bilden min goda mousserande svartvinbärsdryck hos festivalbaren, 
Facit bar.



En av väninnornas goda rårakor, dock dold på bilden.
Själv köpte jag bara dryck, hade redan ätit min lunch.


Vatten är bäst.
Har oftast med mig en liten flaska när jag är på cykeltur.



Thailand fanns representerat.

Smakfestivalen 2019, inlägg HÄR.







torsdag 12 september 2019

Ostron, nja.....





Ostron fanns på Umeå Smakfestival.
Inget som lockade mig alls.
Försökte mig på de 2011 på Twin Palms, Surin, Phuket, med mindre lyckat resultat!
Visserligen står det inte om ostronen i detta inlägg men lite om vistelsen på hotellet.





tisdag 10 september 2019

Umeå Smakfestival, del 2, hållbarhet.





Umeå smakfestival en av Sveriges mest hållbara festivaler.
HÄR kan du läsa mer om detta.




Inga engångsmaterial används.




Områdets dekor gjord av returmaterial från Returbutiken i samarbete med Viva resurs.
Väskorna till försäljning.




Inget vatten säljs på flaska.




Varsågod, ta ett äpple.




"När festivalen stängs samlas kvarvarande råvaror och serveringsduglig mat in och skänks till välgörande ändamål, i år Vän i Umeå"








fredag 6 september 2019

Umeå SMAKfestival, del 1.

.

Umeå SMAKfestival, Gott i både hjärta och mage.
5-8 september, Rådhustorget.




Många restauranter  representerade som t.ex. Orangeriet.






Godsaker från Sjöbris.




Reklam för julbord.......!!




Våfflor av olika slag.



Syltförsäljning.
Hjortron bl.a.








Gästspel i köket
Gotthards krog (fredag kl 18)
Hunger&Törst (lördag kl 18)
Köksbaren (torsdag kl 18)
Harlequin (fredag kl 15, ostron och bubbel)
Tapas Bar Deli med Brännland Cider (lördag kl 15, cocktails och tapas)
Wild River (torsdag kl 16).




Fast iår fanns inga marshmallows att grilla.
Tur det kanske som jag förra året eldade upp en!