måndag 20 februari 2012

Provning...

Förra veckan blev det ännu ett besök på "Dressed and Denim" här i Umeå.
De hade fått in en hel del vårnyheter.......
På bilden ovan provas Colbert tunic i vintage White, normal passform, jag provar storlek 2.



Canna cardigan provas i storlek 2, normal passform, kanske något smal i ärmarna, åtminstone den övre i rosa. Jag kommer inte överens med kragen, känns för hög därbak o klumpigt blev det om den veks ner.
Fina färgkombinationer. Finns även i blått.

Spritzer dress storlek 3, behövdes för ärmarna men blev för stor upptill.
Jag är kort i överkroppen och modeller med avskärning under bysten blir oftast ej så bra på mig.....det blir avskärning i midjan i stället tyvärr!!

Givin tunic i Almost black storlek 3, för ärmarnas skull. för stor upptill....ingen bra modell på mig.
Tripper blouse tyckte jag inte alls om.....osmickrande så ni slipper provbilden!!
Givin top, provade jag ej...tyckte inte den såg så intressant ut!

Remix Blouse finns i flera färger liksom Lovely knit.
327 i minst två färger.
Grable tunic i grönt,stor i storlek en 1:a passar mig.
Lorraine dress i military, den är fin. Provats tidigare. Lite stor i storlek.....

Colbert tunic fick följa med hem....den som jag trott skulle vara för kort passade jättebra på mig med korta överkroppen!!!

4 kommentarer:

  1. Tack för dina provningsbilder! Det finns en hel fint nu.. Har också köpt en Colbert men "var tvungen" ta en 3:à just för längden.
    Roligt med alla galna vårfärger! Ha en skön kväll!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Finns alldeles för mycket.....kram Titti

      Radera
  2. Tack för fin provning! Jag är också kort i överkroppen, så perfekt att få lite tips från en med liknande form :-)

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tur att man inte passar i allt....med tanke på ekonomin!!
      kram Titti

      Radera