tisdag 5 juni 2012

Fotoutmaning tisdag



Klädaffären Nicole fyller 29 år...där handlade jag mycket förr i tiden!
Den ligger i Kungspassagen som f.ö. byggs om ( som allt annat här i Umeå!).



Ett besök på Systembolaget vid Vasaplan. Jag köper rosévinet till höger.
"Glen Ellen" från USA...få se hur det smakar?
"Lodisarna" ( eller vad man nu ska kalla de för!) hänger där utanför.
Som oftast sitter de annars i någon utav busskurerna i närheten.
Jag känner igen de flesta...har sett de sedan många år tillbaka. En del har rullator numera. Lite sorgligt...


Färden går vidare mot ICA Gourmet.....där har jag handlat i många år när jag är i centrum.
Lite dyrare än Maxi o COOP men ett bra sortiment.
Idag blir det bl.a. hängmörat kött att grilla,svenska jordgubbar, och en chokladbit!





4 kommentarer:

  1. Låter som en toppenkväll med så god mat :) ICA Gourmet har jag aldrig hört talas om. Finns inte alls i närheten där jag bor
    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det finns nog bara en ICA Gourmet o det här i Umeå.
      Kram

      Radera
  2. Har aldrig hört talas om Ica Gourmet heller......Kram!

    SvaraRadera