onsdag 13 februari 2013

Sängkläder i Molly-prisklass!! nästan....


I vanliga fall föredrar jag ljusa sängkläder...nyinköpt till Sverigehemmet är vita i bäckebölja.


I Thailand är det bäst att undvika helvitt då lakan-påslakan har en tendens att missfärgas när de blir liggande ett tag.
S.k. drapå-underlakan är svåra att hitta i bra färger....eller mönstrade.
Holländska PIP studio har sängkläder i härliga mönster.
Lite väl härliga mönster för min smak men underlakanet på bilden ovan fastnade jag för.
Det är nu på väg till Sverige.
Kommer att passa med de påslakan jag köpt på Hemtex och ett par jag har sedan tidigare.
Två ombyten behövs.....i Thailand är det hopplöst hitta något, till vettigt pris eller utförande.


Nu är jag ute efter ett till snyggt underlakan......färgerna i sovrummet ska vara grönt och lite rosa!
Ha ha jag är nästan mer intresserad av inredning än kläder för tillfället!
Bra byta inriktning ibland.

2 kommentarer:

  1. Du, det förstår jag mer än väl! Periodvis lägger jag energin på hemmet o struntar fullkomligt i kläder o vad som kommit! Oavsett smått eller stort. Roligt du hittade lakan som kommer passa ert nya paradis!
    Kram,
    Annelie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul för jag har inte brytt mig så mycket om heminredning tidigare!!
      Kram

      Radera