onsdag 16 april 2014

Vid närmare eftertanke......


....tror trots allt inte så många av klänningarna från Tribute kollektionen lockar.
Los Angeles moments dress hade jag hoppats skulle vara helt eller delvis i silke men den är i bomull....


Old town moments dress 50 % silke 50 % cupro.
Inte riktigt nöjd med hur den är skuren upptill, insvängd.


Saturn moments dress har  otroligt vackra broderier på ryggen...dock hade jag föredragit att den inte varit längre framtill....

Lite ändringar här och där så blir jag nöjd!!





6 kommentarer:

  1. Jag tänkte som du: inget särskilt med den kollektionen! Klänningar i cupro - en sorts polyester - lockar inte alls på sommaren, hur tänkte Odd Molly?
    Tycker inte heller om att en del är längre bak eller något sådant, det passar bara väääldigt långa kvinnor, med myyycket långa ben. Finns sådana?
    Fina broderier annars och klänningen i bomull på första bilden är den enda man kan tänka sig att köpa.
    /MaR.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blir nog inget köp för mig.......inget kändes plötsligt så lockande.
      Lika bra det

      Radera
  2. Jag kunde inte låta bli :-) Beställt två klänningar... Men så har jag inte beställt några klänningar innan i vår...
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Undrar om de finns i butik redan....ska till Sthlm över påsk.
      Alltid kul att prova....är lite sugen på någon av de i bomull.
      Kram

      Radera
    2. Spännande om du får möjlighet att prova. Jag har fått besked att paket redan är på väg :-) så de borde finnas i butik...
      Kram

      Radera
    3. Var till Odd Molly-butiken....de hade fått leveransen men ej packat upp....stängt lördag tyvärr.
      Kanske finns de hos Åhléns.
      Kram

      Radera