onsdag 9 augusti 2017

Mera Mallorca 2009.





Augusti 2009 hyrde vi en lägenhet i Puerto de Soller på Mallorca.
Året innan, 2008, var vi också på Mallorca.
Då bodde vi i Palma, Soller stad och Arenal.
Arenal var dock ingen höjdare, men ville återse Playa de Palma som det var dit jag och en kompis reste på vår allra första charterresa.
Bägge gångerna hyrde vi bil.




Har många minnen från fina ön som jag bodde där ett antal månader i min ungdom.
Se inlägg HÄR där vi besökte huset/gatan/torget där jag bodde.




Tänk att Celler Sa Prensa fanns/finns? kvar i Palma stad.
Där var jag och åt paella för länge sedan.




Vacker solnedgång i Puerto de Soller.




Mallorca är en mycket naturskönt.
Här är vi på en biltur upp i bergen ovanför Soller.




Magisk solnedgång, fotad från lyxiga restauranten Béns d´Avall.
Hjälp det blev en dyr middag, men god var den.
Vad vi inte visste när vi bokade bord var att det var en fast meny med många rätter.
Är bättre påläst numera!
Mallorca är överlag ganska dyrt. Svenska priser.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar