lördag 10 augusti 2019

Hagabröd, Bondens Marknad.





Dags för Bondens Marknad igen, "hösttecken".

Hagabröd har funnits sedan 1980.
Alltså snart 40 år!




Tror apelsinbullarna varit med hela tiden.




Toscamazarinerna dock ej så länge.




Vad som fick följa med i påsen tar vi kommande inlägg......




Bondens marknad arrangeras för nittonde året i följd.
Mycket närodlat och ekologiskt finns att välja på.
Ringblommor bl.a.

Marknad varje lördag 10 augusti - 28 september.
10 - 15.

Gick inte så bra att fota som det var mycket folk överallt.





















2 kommentarer:

  1. Bondens marknad brukar jag besöka här på Katarina Bangata på Söder men nu har jag missat ett par gånger. Brukar köpa en del grönsaker, potatis, frukt och svamp. Inser att jag även missar nästa vecka då jag är på resande fot i Finland men hittar nog godsaker där ute på landsbygden också. Trevligt att du fick med dig lite hem.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mycket nöjd med det som jag fick med mig hem.
      Minns att vi köpte någon sorts gröna bönor i Helsingfors, ganska nära Viking Line-terminalen.
      Åts okokta, som snacks.

      Radera