tisdag 5 november 2019

"On top of the world", Mahanakhon Skywalk.





Idag har jag gjort en bedrift.
Gått ut på glasplattan 310 meter upp/våning 78, King Power Mahanakhon Skywalk.
Började lite försiktigt sittande på kanten.




Sedan vågade jag mig ut en liiiten bit.
Tittade dock aldrig ner!




Maken var modigare , satt ner på plattan längre fram!




Var tidiga, vid 11.00, inte så mycket folk.
Kan tänka mig det är desto fler vid solnedgången.




HÄR skrev jag om Mahanakhon i juni.




Tjusig utsikt, 360 grader, från Indoor obervationsdeck, våning 74.
I mitten ses guldkupolen på Lebua State Tower.
Även floden, Chao Praya skymtar.

Blir ett till inlägg senare om dagens spännande "utflykt".










4 kommentarer:

  1. Svindelkänsla kan jag tänka mig.
    Kram EJ

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte läge titta ner för mig!
      Nu tidigt uppe för för färd norrut....
      Kram

      Radera
  2. Häftigt! Absolut! Fina bilder! Minns att vi var här i solnedgången men då var det så mycket folk att vi snart lämnade. Klokt att vara här på morgonen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hade fått tipset gå dit tidigt. Dock var det väldigt VARMT där på toppen!
      Bra pris när man är lite äldre! 250 baht, mot 880.

      Radera