lördag 4 april 2020

Från Hotel Clarion Sky City till Danderyds sjukhus/Norrlands universitetssjukhus.





Det var ju inte här vi skulle hamna ML och jag.
Danderyds sjukhus.




Lördagkväll, 29 februari går jag ut från restauranten på Hotel Clarion Sky City.
Precis utanför är det ett väldigt halt golv.
Halkade faktiskt till redan på väg in till restauranten men nu är FALLET ett faktum.
Maken hjälper mig upp, tar oss till rummet och där blir jag liggande över natten.
Hoppas på att inget "farligt" hänt men till slut inser jag att det måste bli ambulansfärd.
Innan dess avbokas flyget med Thai Airways till Bangkok och annan kontakt med Thailand.
Före ambulansen kommer besök av sjukvårdpersonal från Arlanda.




Mycket proffsigt och bra bemötande från all personal, Arlanda/ambulans/akutmottagning/röntgen.
Collumfraktur konstateras.
Hamnar på ortopedavdelningen, operation dagen efter, 2 mars.




4 mars, dags för ambulansflyg norrut från Bromma.




Inget vidare väder att vistas ute i, lyftes över till båren som var synnerligen obekväm.




ML ser nästan lite rädd ut!
Väderförhållandena inte det bästa.
Skakig flygfärd.
Snöoväder när vi landade i Umeå.




2 piloter och en sjuksköterska, som satt i stolen till höger.
Tog väl hand om mig.




Ovan molnen.
Tror aldrig jag varit så glad vid landning som denna gången.




Utsikt från mitt rum på ortopeden, Norrlands universitetssjukhus.
Helt nya fina lokaler.
Helikopterplattan syns uppe till höger.

5 mars åter hemmet, där jag nu rehabiliterar mig.
Går framåt.....

STORT TACK till alla "hjälpande" , ingen nämnd ingen glömd.
Ett extra TACK till maken, du är bäst.

PS. Maten på Danderyds sjukhus var jättebra.
Godaste havregrynsgröten jag någonsin ätit!







6 kommentarer:

  1. Hej,
    Ser lite skakigt ut...kanske hade varit bättre med ett vanligt flyg.Kram/Eva J

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja helt att föredra "vanligt flyg " men hade inte klarat det.
      Kram

      Radera
  2. Vilken himla otur! Så "lite" som behövs för att det ska gå så illa. Men väldigt roligt att läsa att du blivit så väl omhändertagen. Önskar dig fortsatt god bättring.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Även personalen på hotellet var jättebra.
      Fått fint mail efteråt.
      tack för hälsningen.

      Radera
  3. Så det kan gå, hoppas du repar dig snart. Härligt att höra att svensk sjukvård ändå fungerar annars hörs så mycket skräckscenarion om allt som inte fungerar som det ska. Krya på dig! Kram Marika

    SvaraRadera