onsdag 1 december 2021

Välkommen DECEMBER.

 


Julmånaden är här och med den säljs mycket godsaker i butikerna.
Besökte Stora Coop/Ersboda igår, fanns mycket av den varan.
La en ask gröna kulor i min varuvagn men ångrade mig!
Ica Gourmet har beställt en variant, mindre bitar överdragna med choklad.
Kanske köper jag en sådan ask i stället.


Satsade på After Eight.
Alltid gott med en bit eller två!
Päronhalvor  med After Eight gillas också.
Retroefterrätt.


Julvänner, nyhet för iår, Marabou.


Oj så mycket från Lindt.
Deras choklad är god.



Blev några mindre inköp.

"Less is more" som det sägs!

Förra årets hyacintinlägg.








2 kommentarer:

  1. Vad gäller godis är det inte direkt något för mig. Lite mörk choklad med havssalt möjligen. För mig gäller "less is more" vad gäller det mesta som har med julen att göra. Julmaten hamnar också där. Går mer in för skaldjur och champagne.
    Och det bästa är ju att man kan göra som man tycker. I varje fall på äldre dar....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gillar julskinka och rödbetssallad så det köper jag en del under december månad.
      Hos Ica Gourmet i centrum.

      Radera