måndag 18 december 2023

Fint på balkongen i morgonljuset.

  


Bilder tagna vid 07-tiden på morgonen.


Svårt hitta något passande till stora krukan.
Tycker denna blev bra, någon sorts monstera tror jag.
Snabbt visade sig ett nytt blad, ses i mitten.
Tyvärr passade jag det inte så noga för nya bladet tålde inte starka solljuset och skrumpnade ihop till viss del.
Nu skyddar jag blomman om f.m.med dynor.

Köpt på blomstället vid motorvägen.
Så även krukan, 2013.


Orkidéen och gröna växten/piedestalen sätter jag i skugga bakom solstolen.

Tur vi har loftgången för i dagsläget väldigt varmt på balkongen fram till kvällstid.


Fint morgonljus även inomhus.




2 kommentarer:

  1. Kan tänka mig att det blir varmt på balkongen och ofta hjälper ju inte heller en fläkt så skönt med loftgången och sitta där i skuggan under varma timmar. Ja, om en inte är vid havet eller på utflykt förstås.
    Svårt att få blommorna att trivas i värmen men fint med lite solskydd.
    Ha det fortsatt fint.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så glad över loftgången, där trivs blommorna fint.
      Brukar sätta ut fläkten när vi äter middag på balkongen.
      Kanske blir det lite svalare längre fram.
      Tycker det varit lika varmt som när vi var här mars/april.

      Radera