Visar inlägg som sorterats efter relevans för sökningen wellington. Sortera efter datum Visa alla inlägg
Visar inlägg som sorterats efter relevans för sökningen wellington. Sortera efter datum Visa alla inlägg

tisdag 23 juni 2015

Rekommenderas, Clarion Collection Hotel Wellington.






Sista natten på vår Stockholmstripp bodde vi på trevliga Hotel Wellington på Östermalm.
Vi fick rum med balkong mot innergården.




Vårt rum vid pilen.

"Huset som hotellet ligger i har en lång och spännande historia. Det uppfördes som bostadshus 1938 efter ritningar av den erkände arkitekten Ernst Grönwall. På gatuplan fanns bageri och konditori, och under en period var receptionen en handskaffär. Fastigheten byggdes om till hotell år 1967 och fick då sitt namn efter den berömda Hertigen av Wellington."




 Trevlig inredning, dock saknades litet kylskåp och vattenkokare.




 Sköna sängar.




Utsikt ner mot den fina terassen.




Kvällsmat ingår i priset. Helt ok var den, en varmrätt , många olika sallader och tillbehör.
Gott bröd och ostar.
2 sorters efterrätt.



Här bor vi gärna igen.














söndag 7 juni 2015

Gunnarsons Specialkonditori.....del 1.






Var tvungna att göra ett stopp hos Gunnarsons på Götagatan, på väg till hotel Wellington, för att köpa med oss lite godsaker.
De har de allra mumsigaste bakverken ever, men till kanske väl höga priser.
Ja ni ser att jag varit  hos Ladurée också (igår).




Vilket fint skyltfönster , nu med inriktning på det kommande prins-bröllopet.
Fortsättning följer.....







söndag 8 oktober 2023

Kvällens, igår lördag.

 


Fint broderad klänning.
Köpt på fredagsmarknaden, januari 2019, Huay Yang.

Nöjda  med Hotel Wellington,återkommer gärna.






tisdag 31 oktober 2023

Söndag 8 oktober.

 


Dags för frukost.
Yoghurt och fruktsallad.
Fast valde chiapudding igen.



Tidiga var vi så lugnt och stilla.


På väg mot tunnelbanan vid Östermalmstorg upptäcktes fina grönskande väggen.
Vilket konstverk.


Där nere till vänster ses Östermalmshallen.
Bra läge på Hotel Wellington.



Nu är vi på Arlanda.
En del nya butikeroch restauranter.




Svenskbetonad shopping.




Lunch i SAS-loungen.
Så god jordärtskockssoppa.




Snart på väg norröver.
Fotade bara denna mobilbild.
Satt vid gången, hade glömt boka sittplatser i förväg!




Fina blommor Ica Maxi.
Bilen parkerad på flyget, passade bra med att handla på vägen hem.

Säger som jag brukar.....TACK för trevlig helg i bästa sällskapet.









fredag 3 november 2023

3 Stockholmsbilder.

 


Hittade tre bilder från senaste Stockholmresan jag ej publicerat.

Fika i Butiken, Hotel Diplomat.
Här finns även lättare lunch/middagsrätter.
Take away och olika favoritprodukter att köpa som olivolja och konfektyr.
Lugn och trevlig miljö.


Utanför Diplomat.



E.m.fika på Hotel Wellington.
Ingår i rumspriset, liksom middagen.



lördag 28 oktober 2023

Lördag 7 oktober, fortsättning....



Har varit på brunch, Hotel Diplomat.
Mycket nöjda.


Tar dagen från början.
Bra frukost på Clarion Collection Wellington.
Gillade chiapuddingen, ses uppe till höger i bild.


Sturegallerian, länge sedan jag var där senast.
Kjolen ses HÄR.
Maxjenny tror jag kronprinsessan Viktoria har kläder från.


Rituals nyheter.
The legend of the dragon.
Fick två presenter från serien när jag senast besällde över en viss summa.
Foaming shower gel och en tygväska.


Eataly, Biblioteksgatan.



Inget köp av det på bilden.
Nöjde oss med god choklad.


Hotel Diplomat.


Trevlig lugn miljö.

Efter brunchen begav vi oss till Svenskt Tenn för shopping.
Se HÄR.



Cava till middagen.



Kvällens efterrätt.
Baileys i glaset.


TACK för trevlig dag i bästa sällskapet.










 

lördag 18 mars 2017

8 frågor och svar om mitt resande.





Inspirerad av 4000mil.se ska jag svara på dessa frågor.

Vart reser du oftast?

Inom Sverige så blir det Stockholm.
Dels har vi släkt där och så måste vi ju passera Arlanda för vidare flyg.....
Annars är det Thailand förstås, vårt andra hem.
14 resor är jag uppe i numera, och fler blir det....


Flyg eller tåg?




Gillar verkligen att åka tåg.
På bilden nattåget från Göteborg i juni förra året.
Strejk hos SAS.
Men tyvärr när man bor i Norrland tar det lite för lång tid och är nästan alltid dyrare.
Till andra hemmet måste vi ju flyga.




 Vilken är din favoritflygplats?

Måste säga Alvik, numera Umeå City Airport.
Då är man på väg på trevligheter.
Liten flygplats men ack så "hemtrevlig"
I stora världen säger jag Changi airport, Singapore.
Länge sedan jag var där.
Sämst är Arlanda inrikes, sorry.




 Vilket är ditt favorithotell?

Som ni alla kanske förstår så är det Mandarin Oriental i Bangkok.
"The one and only".
I Sverige blir det Clarion Collection Hotels , de som bjuder på middag och fika.
Har bott på Odin/Göteborg, Wellington och Tapto/Stockholm och Grand/Sundsvall.
Alla de får med beröm godkänt.




Vad har du alltid i handbagaget?

Mitt handbaggage är den mönstrade väskan.
Gemensamt, grå väskan längst fram till höger.
Viktiga papper som resedokument. Alla papper angående vårt hus.
Stödstrumpor. Necessär med sådant som läppbalsam, tandborste, tandkräm, alvedon m.m.
Liten handduk. Solglasögon. Tidningar. Bok. Kashmirsjal. Birkenstock sandaler.
Kamera. Våra mascotar, Thom , ML och Tittinallen.
Oj det blev visst en hel del!




Vad brukar du läsa under resan?

Det kan bli en bok men allt som oftast någon lättläst tidning som Svensk Damtidning.
Senaste resan till Bangkok läste jag ingenting, att bara och "filosoferade"!




En stad som lever upp till hypen?

Då börjar vi med Sverige och ett givet svar är Stockholm......



........ och Göteborg.
Bägge städerna har en stor plats i mitt hjärta.




Allra störst plats i mitt hjärta har dock Bangkok.
Sedan första mötet 1995 har du förtrollat mig.
Som jag längtar åter till dig.....




Och en som gjorde dig besviken.

Inte en stad utan en ö i Indonesien.
Strax norr om Sulawesi.
Bunaken island.
Trodde lite naivt vi skulle till ett "tropiskt paradis".
Hm hemskt hotell, hemsk mat (ingick i priset).
Inte så trevlig personal.
Stranden inte så bra heller.
Tur vi bara stannade i 3 nätter.
Det här var före tripadvisor och booking.com,  2002.
Verkar som det finns bättre ställen att bo på numera.
Sulawesi var inte heller någon höjdare.
Där blev vi körda till helt fel boende, lång bilresa.
Åkte tillbaka till staden Manado.
Till rätt boende nästa dag , ännu längre bilresa.
Så kan det bli ibland!

Bild från Bunaken lånad från nätet.




 Promenad på "stora vägen".


















fredag 6 oktober 2023

Oj då från norr till söder....!

 


Skulle begett oss norrut men ändrades till söderut!

Clarion Collection Wellington där bodde vi senast hos 2015.
Trevligt hotell.

Klänning H&M.
Ses på mig 24 oktober 2020, staycation Clarion Collection Uman.




måndag 8 juni 2015

Frukost på hotel Wellington.






Mycket bra frukost, bl.a jättegod färskpressad apelsinjuice.
See you later.....





tisdag 17 oktober 2023

Snart "take off" mot Stockholm.

 


Dags för ombordstigning, fredag 6 oktober.




Solen kikade fram.




Liten bit söder om Umeå.




Högt upp i det blå.




ML och Titti-nallen gillar att flyga.




God chokladboll.
Flög SAS Plus, "fika" ingår.




Alltid lika trevligt se Thai-planet vid ankomsten, Arlanda.




God kaffedryck intogs på Arlanda Express.
Köptes hos Pressbyrån.







Fredagsmys.

Kvällens klädsel ses HÄR.