tisdag 5 mars 2013

Liten provning Odd Molly


Igår var jag till Dressed and Denim här i Umeå och provade de tre plagg som de fått in från SS3 ( inget större utbud....!!)
"What a mesh dress" storlek 3 .
Storlek 2 blev alldeles för tight tyckte jag.... 3 på gränsen till för stor.
Nu hade jag väl inte de bästa skorna till!!


Vackra broderier och fin modell om än väl urringad.... jag måste ha linne under.
Lite för lång på mig, speciellt baktill.
Gillar inte riktigt färgen på fodret.....kanske gör det sig bättre om man är barbent?
Vet inte om svart foder blir för mörkt??
 Pris 1999:-


Twine dress , ( ursäkta topen med ärmar! ) storlek 3.....satt bra nertill men för stor upptill.


En underklänning hör till, den gillade jag inte alls....men man måste ha något under.....jag provar utan underklänningen.


Fin brodyr, tror det var dolda knappar fram.
Pris 1299:-

Poplin x-stich s/s blouse.
Storlek 3.
En söt blus men inget för mig.
Pris 899:-


 Provar Remix dress från SS2 igen i färgen chalk.
Tycker bättre om den här färgställningen än den i mörkblått.
Rymlig modell, storlek 2 , den känns lite för stor upptill.

Lika bra inget föll i smaken.....det kommer mera.......SS4.



















6 kommentarer:

  1. Kul att se meshdressen på dig.
    kramkram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men så lååång den blev på mig...hade behövts "klackeskor" för att det skulle bli snyggt!
      Kram

      Radera
  2. Och jag som tyckte att du passade i allt! KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nja....det kändes inte så.....men ibland ändrar jag mig efter ett tag!
      Kram

      Radera
  3. Vad kul du provar lite! Remixen tycker jag ser fin ut på dig! Meshdressen är jag lite tveksam till.. Både gillar o inte om du fattar vad jag menar! Urringningen, nja..brodyr o längden yes! Tack för du visar oss!
    Kramar,
    Annelie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu fanns det tyvärr inte så mycket att prova....jag tror inte det blir någon mesh dress för mig.
      Remix dress känns för tunn i tyget tycker jag.
      Kram

      Radera