måndag 6 maj 2013

Stora Bloggdagen fortsättning...Tema drömmar...


Härlig kvartett.
Längst till höger på bilden syns Jannike med bloggen Bromans Bravader.
Det var hon som ordnade denna förträffliga "tillställning".
Ett stort TACK från mig!
De andra tjejerna är från vänster Malena...Jannike ( en till!!) .....Maria.


Efter kaffe och god kaka var det dags att lyssna till Jannike med bloggen Add Simplicity.
Vi fick höra en hel del om inredning och speciellt Feng Shui.
Jannike är konsult i Feng Shui.


En hel del intressant....även om inredning inte riktigt är min grej!! åtminstone inte i mitt svenska hem .... i Thailand är det lite roligare som vi började med ett tomt hus!
Där ska det bli fint.


 Sist ut var Maria som kallas Mary med bloggen m.ade b.y m.ary
Matlagning och bakning med vacker fotografi är hennes inriktning.
Nu fick vi inte höra så mycket om mat och bak  utan om Marys livsresa.....
Intressant och givande....så många hinder hon övervunnit.

Temat på bloggdagen var drömmar.....hur vi kan förverkliga de stora som små!
Själv har jag genomfört två iår......hus i Thailand och Bruce live!!!
Få se vad jag mera vill......


4 kommentarer:

  1. Hej!
    Inga dåliga drömmar du har genomfört, stora var och en på sitt sätt. Här drömmer vi om ett ställe i Venedig, eller på Gotland någon gång i framtiden.
    När det gäller det lite mindre så drömmer jag om att hitta den perfekta lilla utemöbeln till den minimala paviljongen i trädgården.
    Kramar från Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dina drömmar låter trevliga....hoppas de går i uppfyllelse.
      Jag har länge även haft en dröm om att uppleva Taj Mahal i soluppgången......men jag är inte säker på att den kommer att genomföras.....vet inte om den drömmen är så stor längre?
      Kram Titti

      Radera
  2. Intressant med drömmar. Har haft en del genom åren, en dröm har dock lyckats.. Hitta en snäll o omtänksam make, som dessutom älskar mig o vise versa! Inte fel alls faktiskt! Andra drömmar har dessvärre suddats ut av livets gång med div händelser. Numer är jag tacksam de dagar jag tar mig upp, en liten promenad, andas o ev äta ngt gott! (sistnämnda står högt). Så vill jag gärna uppleva min käre make gr i pension förstås.
    Återigen, stort tack för T-paketet som låg i dagens brevlåda!!
    Kramar,
    Annelie

    SvaraRadera
  3. Vilken fin dröm....att hitta maken.....men del drömmar förblir drömmar.
    Jag ville bli flygvärdinna.....så blev det inte!
    Med tiden förändras våra önskningar....var vi befinner oss i livet.
    Kram Titti

    SvaraRadera