onsdag 30 juli 2014

Shopping ,Jung Ceylon Phuket.



 


Vi besökte stora gallerian Jung Ceylon i Patong.....det absolut enda stället jag besöker där.




Bara lite shopping....orkade inte gå i så många butiker.
Ljudnivån är alltid så hög i thailändska gallerior och supermarkets....bara det blir man trött av....hög musik.




Härliga tvålar på rep.




Plastpryttlar finns det gott om , mycket i rosa.




Tallrik till liten flicka.




Allra gladast blev jag/vi över att få tag på dessa ljusgirlanger för drygt 20 sv kr styck.
Köpte likadana med flerfärgade blommor 2010.
Dessa ska vi ha i Thailand.




En fika hann vi med, så GOD mango-cheescake och islatte.
The Coffee club. Rekommenderas.



















5 kommentarer:

  1. Fina köp, särskilt ljusslingorna såklart och kakan såg ju helt ljuvligt ut. Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gillar mango....så gott....smakar tyvärr aldrig riktigt bra om den köps i Sverige.
      Kram

      Radera
  2. Såg gott ut det sista där..!! Usch ja, jag klarar inte sådan ställen alls längre. Vänder i dörren direkt, går inte ens in. Om det var förra året vi var inne på Ikea, mitt i butiken. Låg musik spelades o plötsligt höjde dom till högsta volym. Visserligen ABBA som jag normalt älskar men då fick jag snudd på panik. Snabbt iväg till kassorna. Tydligen något jubileum som dom firade med höja musiken. Smart om man vill skrämma iväg kunder..
    Värmen ger sig inte, puh.
    Kram,
    Annelie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
    2. Rejäl åska kom precis som jag skulle svara dig igår.....stängde av datorn.
      skönt väder idag.
      Kram
      Radera

      Radera