onsdag 22 april 2015

Första resan till Huay Yang, 2012.






Augusti 2012 reste vi till Huay Yang för första gången. Hade aldrig hört talas om HY förrän hösten 2011 då jag hittade till "annikathailands"  blogg , se min blogglista till höger.
Tyckte platsen verkade inressant...och på den vägen är det.....

Irish intogs förstås!
Klänning Ester Eleonora.




Allra första bilden jag tog i HY.
Fina klänningen och underkjolen, Odd Molly, har funnits med ett tag.




Den vackraste av utsikter från loftgången Vanravi.




Bergen i Burma syns i bakgrunden.




På balkongen i tjusiga lägenheten som vi hyrde.
Tunikan, Kappahl, har synts på alla  kommande Thailandsresor.




Första strandpromenaden. Då fanns där några småilskna hundar som vi motade bort med pinnar.
Ej aktuellt numera.




Vid järnvägsstationen.  Klänning, Kappahl, köpt 2010 inför vår första gemensamma Thailandsresa.
Hänger i thai-garderoben men är nästan utnött!
Virkat linne, Odd Molly, halsband Icon design.




Skickade upp en khom loy mot slutet av resan....hm den höll på att krascha in i en balkong.....
Klänning Odd Molly, har dock inte varit med sedan 2013 tror jag.




Vackra frangipaniblommor.




















4 kommentarer:

  1. Så roligt, jag har alltid undrat lite hur ni hamnade där. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland hittar man rätt......länge hade jag sökt efter en plats som HY....
      Kram

      Radera
  2. Intressant! Trodde ni varit där mycket längre. Desto fler gånger per år istället. Kul ni hittade erat paradis!
    Vår terass är så varm! Huset är byggt som ett U i tre byggnader med en stor terass emellan. Legat en timme på solsängen i bikini, så varmt!! Hade dörren öppen men flickorna inkl Elvira Bus valde gå in istället. Jag som tillhör kategorin 'aldrig solar' normalt. Premiär i måndags 20/4 för mig. Vad har hänt, ha ha..
    Kram,
    Annelie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det har ju blivit några resor.......allra första gången jag besökte Thailand var 1995......Asien/Sri Lanka 1977.
      Låter härligt att sola redan i april.
      Kram

      Radera