fredag 17 april 2015

Non Sense, nytt klädmärke....Per Holknekt....Karin Jimfelt-Ghatan.....Uppdaterat.







Per Holknekt och Karin Jimfelt-Ghatan, bägge har funnits på Odd Molly tidigare som grundare/Per och chefsdesigner/Karin.
Nu har de tillsammans med två personer till, Marie Sjögren och Madeleine von Rosen ( grundare av modebutikerna Mathilde) startat Non Sense.

 – Odd Molly var mer den snälla flickan, nu vill jag lyfta fram kvinnans mörkare, lite farligare sidor, säger Per Holknekt.





Egna mönster trycks.




Klänning Cayenne ,  hos webbutiken Jencic.





Wrap cardigan fringes , hos Millami.
2495:-




Karin med dottern Vida som också arbetar med Non Sense. Hon har gjort mönstret till klänningen Cayenne.

Igår var Per och Karin hos Malou efter tio. Avsnittet kan ses på TV4 Play.
Vi fick även se en del av plaggen.
Lite av Odd Molly kan anas tycker jag.

Vet inte om jag blev så betagen av kläderna, inget som jag direkt kände att jag ville köpa.
Blir kanske annorlunda om man får se plaggen live och prova.
Har hört ryktas att Dressed and Denim tagit in Non Sense, ska fara dit idag och kika.

Uppdaterat:  ännu inga plagg i butiken.




2 kommentarer:

  1. Intressant..väntat på deras nya märke. Kikade lite men inget jag blev direkt intresserad av. Kanske kommer.. Kul höra vad du säger efter butiken som tagit in märket.
    Ha en skön fredags kväll!
    Kram,
    Annelie

    SvaraRadera
    Svar
    1. De hade inte fått in några plagg ännu vad jag kunde se.
      Trevlig kväll.
      Snart Let´s Dance.
      Kram

      Radera