söndag 30 september 2018

Provat jättefin kappa , Lindex/Lycksele.





Visst är den fin , kappan jag provade på uppdrag, Lindex.
Den fanns inte i butiken men på lagret!
Storlek medium.
Hade Odd Mollys Canna cardigan i lammull under så den är ganska rymlig.




Fuskpälsen är avtagbar.
Material vävd yllemix, 50 %ylle och 50 %polyester.
1299:-.

Blev väldig förtjust i kappan men kanske är det mera en "finkappa" för mig.
Behöver jag en sådan?
Vet inte hur den är att cykla i.




Här syns den bättre.
Föredrar dock ha skärpet knutet i midjan.




Bakifrån.














4 kommentarer:

  1. Hej! Tack för hjälpen. Hur var den i armarna? Behöver alltid lite större i överärmarna. Med vänlig hälsning Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hade ju kofta under och upplevde den inte som snäv i ärmarna vad jag kommer ihåg.
      Hoppas den kan passa dig.

      Radera
  2. Snygg kappa! Och tidlös! Du passade fint i den. Och kanske behövs "fuskpälsen " i norr. Har en kappa i beige kashmir so är så härlig. Lät sy upp den i Peking och med sidenfoder. Så lätt och varm. Tidlös! Varvar den med min yllefordrade "trenchcoat" från Burberry när kylan sätter in. Så inga nya plagg känns viktiga. Spännande att se hur du gör med inköp.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter som en tjusig kappa du sydde upp i Peking.
      Tidlöst är bra.
      Kommer inte att köpas för tror inte den skulle bli använd så ofta. Möjligtvis på rea framöver.
      Behöver "robustare" ytterplagg.

      Radera