söndag 3 februari 2019

Utökat rökförbud i Thailand.





Nu i början av februari införs ett förbud i Thailand mot rökning på offentliga platser.
I förbudet ingår platser som exempelvis pubar, restauranger, caféer, hotell, religiösa byggnader, parkeringsplatser, badpooler, skolor, biografer och sjukhus.
Minst fem meter måste man stå ifrån de berörda platserna om man vill röka.
Detta välkomnar jag då rökning besvärar mig mycket.
Speciellt när man är på restaurant och precis ska äta.
Hjälper inte att man sitter utomhus.

Lagförslag finns i Sverige om att förbjuda rökning på utomhusserveringar från 1 juli.










2 kommentarer:

  1. Jag håller verkligen med dig och hoppas på förbud även i Sverige då jag också besväras mycket av rökning. Värst är det på vintern när man kommer ut ur en butik eller köpcentrum och folk stannar direkt utanför dörren och tänder cigaretter om man kommer direkt bakom har man ingen chans att ta sig därifrån utan att få i sig röken... usch! Eller som du säger på restaurang...vidrigt. Annars är jag emot förbud men då folk i allmänhet och rökare i synnerhet har svårt för att visa hänsyn är det dessvärre nödvändigt. Ha det fortsatt gott! Kram Marika

    SvaraRadera
  2. Här röks det en del på restauranterna, visserligen utomhus men inte så trevligt.
    Vet dock ej om lagen kommer att efterlevas!?
    Ha det så bra.
    Kram

    SvaraRadera