tisdag 9 april 2019

Let the show begin! " Från Barbados till Gamla stan".





Dags för kvällens huvudperson att starta upp med Barbadoslåtar, förstås.

"Hold me".

Hon har solat, hon har lagt sitt hår
Hon är blond och hon är nitton år
Och hon tar ett glas vin
När hon går sig fin, i sitt rum
Den röda klänningen är ny för dan
Nu ikväll ska hon ut på stan
Och hon spelar musik, medan hon målar sin mun.

Och dom sjunger
hold me, hold me forever, Hold me, it's now or never
Och hon dansar ensam i sitt rum
Dom sjunger
hold me, hold me forever, hold me, it's now or never
Hon ska ut och kvällen den är ung.




Fullt ös!
3 av 4 dansare syns i bild.




26 augusti 1995 , förta gången i Bingolotto.
Notera de rutiga skjortorna!




Barbados bildades 1992 på musikgymnasiet i Göteborg.




Magnus Carlsson bandets sångare fram till 2002.







"Nätterna i Californien".

Jag minns nätterna med dig i Californien
Vita stränder och vågornas sång
Nej jag glömmer adrig dig och Californien
Heta kyssar i röd solnedgång
Vi mötes på ett party
Efter några år
Du såg på mig igen och du log
Plötsligt fanns där minnen
Av bilder från igår
Långt innan kärleken dog
Vi for längs hela kusten
I en öppen Chevrolet
Vinden lekte i ditt hår
Livet var att älska
Att upptäcka och se
Jag minns allt som om det var igår......




"The lions sleep tonight".




"Belinda", 1999.

Åh, jag saknar dig Belinda kom tillbaka
Saknar dig för allt vad det är värt
Åh, säg var finns du imorgon när jag vaknar?
Minnet från dig är allt som jag har kärt
Åh, jag saknar dig Belinda kom tillbaka nu
I mitt hjärta finns det en och det är bara du
Åh, jag saknar dig Belinda kom till mig
När kommer du till mig?

"Belinda" en låt jag gillar.




Härliga texter!!

Det kommer mera.......


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar