lördag 13 april 2019

Rosalita, " Från Barbados till Gamla stan ".





Favoritlåten , Rosalita, 1999.




"Tysta steg
Tomma gator
Där jag gick i ett regn för mig själv
På min väg genom minnen
Från en varm och förtrollande kväll
Men idag, kan jag se dig
Du har kommit tillbaka till mig

Rosalita är här igen
Låt oss börja om, ta min hand och kom
Bara ge mig av kärleken
Rosalita är här igen."







Magnus läser någon av de låttexter han sjungit genom åren!
Många med "rolig" text.




" Marianne från Tylösand ".




" Jag låg och sola mig på stranden
Och hade nästan somnat in
Då plötsligt kom det någon som
Helt fräck skuggade min kind
Och när jag öppna mina ögon
Ramla hakan nästan av
Där stod en blond gudinna
Och spana ut över öppet hav
Hon heter Mariann
Jobbar på Tylösand
Som badvakt hon är stark och snygg
Med slanka ben och solbränd rygg
Ja, det är Mariann
Jobbar på Tylösand
Utan smink och silikon
Hon sätter fart på mitt testosteron."

Ja vad säger vi om den texten!?




Melodifestivallåten , "Se mig", 2000.

Se mig bara för den jag är
Du kan ge mig mer än jag nånsin funnit här

Jag försöker sakta nå dig
Om du vågar så finns jag för dig
Ingen annan kunde få mig
Ingen låga brann som för dig

Det finns alltid nån
Som väntar på nån å ser
Aldrig någon annan
Å älskar du mig
Så väntar jag här på dig







"Världen utanför" , ännu en festivallåt, 2002.

 Vi river murarna
Och närmar oss varann
Vi bygger upp nåt nytt
Som inga andra kan
Den tomhet som jag kände
Finns inte längre kvar
Vi vet - vad som än händer
Vad vi har

Världen utanför
 Vad bryr vi oss om den
Ingen ser och hör
I våran värld
Nu och här
Världen utanför
Är ingenting för oss
Vad alla andra gör
Är deras sak
Deras värld
Världen utanför








Däremot tror jag inte den tredje låten från Melodifestvalen sjöngs, "Allt som jag ser", 2001 ?
Uppdaterat, Magnus sjöng låten.

Fortsättning följer.......






2 kommentarer:

  1. Barbados minns jag mycket väl. Och Magnus Karlsson är ju fortfarande i full fart. Måtte ha varit en fin nostalgitripp att se och höra dem igen.

    SvaraRadera
  2. Showen kommer till Cirkus i höst.

    SvaraRadera