fredag 5 augusti 2022

Södervik/Vilostunden, 2022 och 2020

 


Liksom 2020 ( hittar ej inlägget?) besökte vi för ett tag sedan Södervik,
2 juli, där min moster med familj  hade sin sommarstuga.
Stugan kallades för Vilostunden, vet inte om skylten är från den tiden,
60-70-talet??



Fint sommarväder.


Här ses nuvarande stugan, ville inte gå för nära.
Mosters stuga revs för länge sedan.



Vid bortre badstranden.




Oj, hade visst aldrig publicerat något inlägg 2020 som det verkar, bilderna hittades!
Brukar slänga de iordninggjorda när de använts.
Så nu kommer några ej tidigare visade!

Infarten till Södervik.




7 augusti 2020




Här var det bondgård för länge sedan.
Tror en äldre kvinna bodde där med sina vuxna söner.




Man kunde köpa mjölk vilket gjordes ibland.




Stugan där nere hyrde vi en sommar när jag var barn.
Fin med egen sandstrand men mycket brant backe!
Trevligt återse den.





2 kommentarer:

  1. Vad trevligt att komma tillbaka till en trakt där du varit en hel del förr. Kan tänka mig att många fina minnen dyker upp.
    Härliga bilder!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så många barndomsminnen härifrån,
      vi var ofta till min mosters stuga.
      Kusin R. är i min ålder och vi hade så mycket kul tillsammans.

      Radera