lördag 5 november 2022

Ända från Bangkok,Thailand.

 


Som brukligt köpte jag med mig orkidéer.
Denna bukett kostade bara ca. 15 sv. kr.
5 stänglar placerade i varsin liten behållare med vatten och ett grönt blad.
Fanns i flera färger, valde dessa fint ljusrosa.
Köptes på ett nytt ställe för mig, Gourmet Market i gallerian Central/Chidlom.
En skytrain-station från Siam.



Blev också en fin "krans".
Lite dyrare, ca. 40 sv kr.

Blommor 2019.

På flygplatsen såldes inga orkiéer alls vad jag kunde se.
Dessutom brukar de vara ganska dyra.






2 kommentarer:

  1. Så vackra! Brukar också köpa med hem. Men ibland har det varit knepigt att få dem genom på flygplatsen om de varit i handbagaget. Har också kompletterat med orkidéer på flygplatsen I BKK . Men visst är de dyrare där.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fungerade bra på flygplatsen med mina.
      De är fortfarande fina, hoppas de klarar sig ett tag.
      Kvalitén har varierat lite från gång till gång.

      Radera