torsdag 17 november 2022

Oj då, Jim Thompson/Siam Paragon.

 


Den här skylten mötte oss hos hos Jim Thompson i gallerian Siam Paragon.
"Closed for renovation".
Fanns en pop-up-butik på våning 1 men väldigt liten.
Tycker inte det var så länge sedan de gjorde om butiken.
5 år sedan kanske.

Besöker alltid Jim Thompson när jag är i Bangkok.

Inlägg från 2014.



Som butiken i Siam Paragon var stängd fick det i stället bli den på gatan Thanon Surawong.
Nära Sky train-stationen Sala Daeng.
Ligger i ett gammalt stort trähus med knarriga golv.
Besökte just den butiken på min allra första resa till Thailand/Bangkok.

Här sitter jag visst och vilar lite med vad som ska köpas.
Kort och glasögonfodral, det senare matchar klänningen!


Tjusiga kuddfodral i siden.


Vävstol modell äldre.


Tyger från förr i tiden.






4 kommentarer:

  1. Vi har nog alltid, sedan 1980, då vi första gången var i Bangkok besökt Jim Tompson och då i det gamla trähuset. Har en del siden; bla. kuddfodrral, dukar, väskor och lite kläder härifrån.
    Kul att ni också tog er hit.
    Blev det några inköp?
    Har de restaurangen kvar?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Köpte det jag håller i på bilden.
      Restaurant finns ej där.

      Radera
  2. Fint!
    Vi har ätit här. Eller kan det vara så att vi ätit i outletbutiken när vi var här senast. Men jag vill minnas att vi faktiskt åt här 1980.

    SvaraRadera
    Svar
    1. På outlet-butiken har vi ätit några gånger.
      Även i restauranten där Jim Thompsons House ligger.

      Radera