måndag 21 november 2022

Plantagen

 


Mycket julstjärnor hos Plantagen.
Brukar inte köpa denna blomma, möjligtvis en vit.
Fast 2020 fick jag en jättestor av maken.
Blev dock ganska snabbt en bukett!




Gott om hyacinter också.
Fick bli en rosa, vit och blå köpta tidigare.

Grön mossa blev det också och lite till.




Avstod amaryllis iår.




En hel del julrelaterat förutom blommor/växter.




Undrar vem som köper dessa stora tomtar, den i mitten kostade 500:-?!




Nedsatt pris på konstgjorda julgranar.
Länge sedan jag/vi hade julgran, alltid "äkta" på den tiden.

Fotade i tisdags 15 november.

Förra året på Plantagen.



2 kommentarer:

  1. Julstjärnor tycker jag om när vi hade dem utomhus i Spanien. Men inomhus här hemma vill jag inte ha dem.
    Amaryllisar däremot vill jag gärna ha och även några hyacinter. Är väldigt förtjust även i amaryllis som snittblimmor. Har idag köpt lite hyacinter på torget. Vill och behöver inget alls som är julrelaterat. Allt finns i mängder och troligen teser vi bort i samband med julen- Beror på vad läkarna säger.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej något mera julpynt behövs inte.
      Fast köpte en liten sak idag på TGR!
      Väldigt olika pris på hyacinter.
      Allt från 2 för 20:-/Willys till 1 för 40:-/Buketten.

      Radera