onsdag 31 maj 2023

Provning Indiska.

 


Provade två kjolar 11 maj.

Ljusblåmönstrad i omlottmodell.
499:-.
Bra längd men omlott kan vara lite knepigt när jag cyklar.
Blåser upp!
Har några sådana kjolar, brukar fästa en säkerhetsnål en bit ner.


Småblommig i olika färger.
Har skrivit om den tidigare.


Nästa provning 25 maj.

Klänning i likadant tyg som kjolen ovan.
Modellen bra på mig men kändes väl lång.
Inget att cykla i.
Modellen finns i 4 andra mönster/färgvarinater.
699:-.



Bomullsklänning med mycket färg!
Alldeles för vida ärmar enligt min smak.
Kändes som "ett tält" på mig tyvärr.
Hur ska du kunna ha kofta eller jacka över, vilket ofta behövs under svenska sommaren?
899:-.




Söt vit blus provades till småblommiga kjolen.
399:-.

Alla plaggen provades i storlek xs, förutom kjolen, small.
Indiskas kläder är väldigt rymliga numera.

Inget som riktigt lockade, bra för "plånboken"!


4 kommentarer:

  1. Förstår dig! Har tittat in på Indiska och i olika butiker men tycker att vårens/sommarens kläder är ganska trista.Jag vill ju inte heller har så långa klänningar så jag är så glad över de jag har. En hel del är "gamla" och uppsydda för mig i Kina men i modeller och kvalitéer jag verkligen gillar . En del i tunn siden eller tunt linne, mina favotitmaterial.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fint du liksom jag har gamla plagg att använda.
      Tycker Indiska blivit sämre efter de fick nya ägare.

      Radera
  2. Den småblommiga kjolen finns hemma hos mig nu, har dock ej ännu bestämt mig.Lite bökig att få på.
    Kram
    EJ

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är inte riktigt "god vän" med omlottkjolar!
      Trevlig helg önskas er från oss. Kram.

      Radera