torsdag 11 juni 2015

Provning Odd Molly Åhléns i Stockholm.






Provade plagg från höstens kollektion , Sensing fall och två plagg från våren.

Först ut, Grassland kaftan. Storlek 2 , skulle behövt en större storlek. För snäv framtill.
Nja inget för mig.




Söta klänningen, Grassland dress.
Tyvärr inte alls bra på mig upptill, tycker den är konstigt avskuren och sitter inte snyggt runt ärmhålorna.
Storlek 2 lite stor ( bilden ) , storlek 1 passade inte heller.




Treehouse blouse i bomullsvoile. Färg shell.
Storlek 2 , något trång upptill.




Två klänningar från våren provades, med tanke på kommande rea.

Så snygga Ida dress , sitter perfekt i storlek 2.
Gillar dock inte alls det blanka materialet.
Finns HÄR på rea.
Även i färgen light porecelain.




Betty long dress, fin klänning, men alldeles för lång på mig.
Storlek 3 även lite stor upptill.
Rea HÄR.

Inga inköp på Åhléns eller  rea-klänningar.
Kanske slår jag till på några andra plagg.....





5 kommentarer:

  1. Så synd med Grassland Dress. Den satt ju konstigt på mig med, annars är den så fin...
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanske lite väl dyr tycker jag....tur att inte allt passar....
      Kram

      Radera
  2. Ja, jag trodde jag skulle behålla min. Tyckte den var så rymlig o skön..tills jag provade om den härommorgonen med annan BH. Den åkte av direkt o packades ned till retur, tyvärr. Felsydd eller vad man nu ska kalla det. Första gången på många år jag inte hittat en enda klänning från OM som jag velat ha. Besynnerligt.. Fast desto mer annat har det ju blivit..)
    Ha en fin fredag hos dig! Idag blir det besök hos frissan, äntligen.
    Kram,
    Annelie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja något är fel med denna klänning......
      Har köpt 2 klänningar hittills o en till är på väg....rea.
      Ha en bra dag.
      Kram

      Radera
  3. Jag gillar klänning nr: 4 och älskar blankt material :-)

    SvaraRadera