tisdag 30 juni 2015

Provning Odd Molly, "hösten" 2015, Sensing fall.





Provade några plagg igår på Åhléns från "höstens" första kollektion.

Grampa shirt. Är inte så förtjust i längärmade tröjor.
Mönstret gillas, fint med fjärilar.
Storlek 2.
695.-.




Drop needle top,  tycker jag bättre om med sin korta ärm.
Kanske ett kommande rea-span.
Storlek 2.
595:-.



Caribou dress i färgen panther pink.
Söt modell med volang nertill och i ärmsluten.
Trång i ärmarna, ( vanligt förekommande! ) så jag behövde storlek 3, men då blev den för vid.
1495:-.




Caribous s/s blouse. Färg almost black.
Volang baktill.
Storlek 2 , väldigt vid.  storlek 1 skulle nog varit bättre men hur blir det då med ärmarna?
Kanske skulle det fungera som det är resår i ärmsluten.
995:-.




Canna cardigan , almost black. Grått band , hade fördragit svart tror jag.
Gillar modellen.
Storlek 2.
1795:-














4 kommentarer:

  1. Kul att se din provning!
    Det är inget direkt som lockar mig ännu. Drop needle är fin och även Canna cardigan. Spännande att se vad som kommer senare :-)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas det kommer något "kul" framöver.....
      Kram

      Radera
  2. Tack för din provning! De med fjärilsmönster är ju väldigt lika de som kom för några år sedan. Glömt namnet. Sålde ett sådant linne för inte så länge sedan. Synd OM ska snåla med ärmarna så ofta. Verkar vara många som kan ha problem med dom är trånga.
    Idag får ni väl värme hos er också..?? SMHI visade sol över hela landet igår tyckte jag. Bara krypa in i skugga för mig om jag skall klara värmen. Ha en skön dag i solen!
    Kram,
    Annelie

    SvaraRadera
  3. Ja nu kommer jag ihåg att jag hade ett linne i liknande mönster, sålt.
    Härligt väder här också, blir som alltid en cykeltur.
    Paket ska hämtas.
    Ha det så fint söderöver.
    Kram

    SvaraRadera