onsdag 20 mars 2013

Thailand 2010....Phuket....del 2.


Några veckor bor vi i en lägenhet i Kamala som ligger på ön Phuket.
Under vår vistelse där hinner vi också bo två nätter på två tjusiga hotell.
En natt på legendariska * The Boathouse* 2, i Kata beach.
Ytterligare ett av mina favorithotell...besöktes första gången 1998.....då åt vi på deras restaurant.
Yngste sonen lyckades få med sig en stor tygserviett.....gömd under tröjan!


Tjusigt läge direkt på stranden.....hotelldelen, där rummen ligger , är återuppbyggd sedan tsunamin.
2011 renoverades hela hotellet och förändrades en hel del.


På väg till en god middag.


Vilken härlig utsikt till frukost!


Vi bor också en natt på Ayara Hilltops.....där var det många trappor upp till vår eleganta svit.
Fint hotell ,men kvalar inte in bland mina favoriter.
Hotellet ligger i Surin..... på bilden till vänster är jag nere på stranden om kvällen.


Det här ser ju mysigt ut eller hur...


Här ligger vår lägenhet,  nedre botten till vänster......ca. 1 kilometer från stranden....dit cyklade vi.


En och annan Toast skagen blev det visst, på restaurant "Fino" , Sunwing.


Shoppade gjorde vi på Jung Ceylon....i Patong.

Fisk-spa det var skoj!!


Mycket tingel tangel o bling bling....Patong räcker för shopping.....NO more.
Vi föredrar gallerian Central Festival.

Vet att mina gamla läsare nog sett de flesta av de bilder jag visar...men jag håller på att "knyta ihop" våra resor! ....och så har jag väl en del nya läsare......


















4 kommentarer:

  1. Ser helt underbart ut! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Speciellt underbart denna kalla vår-vinter.
      Kram

      Radera
  2. Tack för du visar annat än snö o kyla, det behövs nu!! Ser härligt ut o du är så söt på bilderna! Blir glad när jag ser..
    Kram,
    Annelie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är så kul att blicka lite bakåt....blir glad jag också när jag ser bilderna.
      Kram Titti

      Radera