torsdag 13 juni 2019

NK Saluhall och god lättlunch, Melanders Fisk.





Sedan jag senast besökte Stockholm/NK har nedre bottens Saluhall fått sig ett rejält lyft.
Borta är cafeét, som jag ofta besökt och matbutiken/ICA.
Brödavdelning och konfektyr har blivit lite mindre.
Nya aktörer på plats som Paradiset, hälsosam matvarukedja, och Androuet ost.




På lördagen kände jag för att vila benen.
Valet föll på Melanders Fisk, som också är nya i Saluhallen.
Ganska stor och trevlig restaurant, för dagen glest befolkad.
De flesta var nog ute i solen och värmen.
Bra dag besöka NK.
Ett glas vitt vin.
Gott bröd.




Halv Toast Skagen.
Godaste jag ätit tror jag.
Väl värd sitt något höga pris.




Fisk och skaldjur till försäljning.




Färdigrätter.




Trappa ner från Regeringsgatan.

Blev några mindre inköp, te och choklad.






2 kommentarer:

  1. NKs nya saluhall är trevlig och kul att Melanders levererade. Kedjan finns runt om i stan och jag tycker kvalitén på det man får kan variera. Ska kanske testa dem i NKs nya saluhall. Har varit här några gånger men inte ätit utan köpt med mat hem.Har i stället valt Sturehof eller Hötorgshallen om jag velat äta skaldjur. Paradiset finns även här på Söder och där tittar jag in då och då. Kul butik med bra varor.
    Och lite shopping blev det ju här för dig.
    NK gillar jag och handlar en hel del kläder där. Många bra märken.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tänk så mycket trevligt det finns i Stockholm.
      Köpte änglate, favorit, och NK-mint.
      Min kusin som var med mig handlar ofta hos Paradiset.

      Radera