fredag 5 mars 2021

Snöfri gång/cykelbana men knepigt ta sig dit!

 



Härligt med i princip snöfritt på gång/cyelbanan.
Men jag ska ta mig dit.....


Parkeringen, där vårt soprum ligger.
Visserligen har de lagt ut grus men väldigt isigt.
Känns inte kul gå här....



Framme vid p-skylten är gångvägen.
Vilket håll jag än vill gå åt måste jag passera besvärliga gården.




Till höger om vår port.
Fotat i tisdags, något bättre idag.

Förra året var det först i slutet på mars det var ok......





4 kommentarer:

  1. Himla trist att det är så dåligt med framkomligheten.Här i Stockholm är hyresvärdarna skyldiga att se till att det är framkomligt för de som bor i husen. Borde ju vara så hos er också.
    Illa om någon halkar.
    Hoppas det snarast åtgärdar detta.
    Önskar dig en fin lördag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tyvärr är det knepigt få bort denna tjocka is.
      Ser ut så här på många ställen i vårt närområde.
      Mest vägar och mer frekventerade gång/cykelbanor som är hyfsat isfria.

      Radera
  2. Hej
    Ta det lugnt och försiktigt i halkan/Kram EJ

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jobbigt med denna halka.
      Litar inte fullt ut på mina "dubbskor".
      Kram.

      Radera