onsdag 5 maj 2021

Delmål 1 avklarat, cyklat till Centrum.

 


Redan i måndags genomförde jag delmål 1 gällande mina cykelturer.
Blev en tur till centrum och bl.a. Ica Gourmet.
Gick bra att cykla dit.
Lite trött på hemvägen som det är svagt uppför sista biten, då gick jag.

På bilden ser ni konstverket Grön eld.
Världens högsta glasskulptur när den uppfördes 1970.
Vid ombyggnationen av Järnvägstorget 2013/2014 byttes planteringarna ut mot en platta av betong.
Inte så snyggt tycker jag och många andra, eventuellt blir det en ombyggnad?

Notera fågeln högst upp!

Järnvägsstationen i bakgrunden, uppförd 1895/1896.


 
170 meter långt glaskonstverk Lev, uppfört i gång-cykeltunneln mellan Järnvägstorget och stadsdelen Haga.
Invigdes 12 november 2012.
Kallas även "Sara Lidmans tankegång."




Blommor hos Ica Gourmet.




Söt färgad brudslöja.

Fortsättning på stadsbesöket följer.....


2 kommentarer:

  1. Vad fint att du uppnått delmål 1 vad gäller cykling. Grattis. Och bra att du gick i uppförsbacken hem. Ingen idé att ta i för hårt.
    Fint med både grön Eld och glaskonstverket Lev. Har sett båda på plats och gillar dem.
    Tack för besöket på stan. Jättetrevligt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt kunna cykla hyfsat igen.
      Senast jag cyklade ner till Centrum var 27 februari förra året.
      Känns som jag återupptäcker min egen stad!
      Trevlig helg.

      Radera