måndag 7 juni 2021

Plantagen förra veckan och "mina" fina björkar.

 


Iår blev det en rosa svartöga.
Inte sett förut.



Här har vi den vanliga varianten, orange.
Sommaren 2018.
Min mamma hade ofta denna blomma inomhus.
Drevs upp från frön.




Massor med lavendel fanns i olika storlekar.

Igår köpte vi en hel del blommor hos Ekmans Handelträdgård på Teg, nära IKEA.
Fina blommor till ungefär likadana priser som Plantagen.

Blomköp förra året.




Passerade kyrkogården på väg till Plantagen.
"Mina" björkar så vackert ljusgröna.







4 kommentarer:

  1. Vilken vacker rosa svartöga! TRor aldrig jag sett den färgen- Lavendel är så fint och vi brukar ha den hemma på balkongen och även här i Spanein. En favorit-
    Och visst är "dina" björkar fina.Härlig färg-

    SvaraRadera
    Svar
    1. Måste plantera om min svartöga så den klarar sig i söderläge.
      Lavendel gillas, doftar så gott.

      Radera